Moderealisatie en textielverzorging

Gelieve marketing cookies te accepteren om deze video te bekijken.

Lessentabel (onder voorbehoud)
Basisvorming Aantal lestijden
  3de jaar 4de jaar
Levensbeschouwing 2 2
Lichamelijke opvoeding 2 2
Engels 1 1
PAV 7 7
Specifieke vorming  Aantal lestijden
Mode: MODELONTWIKKELING 18 18
- Lijn- en modelstudie
- Patroontekenen
- Detailstudie
- Realisatie
- Materialenkennis
- Grafisch programma
- Commerciële vorming
Mode: DIFFERENTIATIE 2 2
- Projectmatig werken
- Op maat van de leerling
Totaal 32 32

Basisvorming

Tijdens de lesuren PAV wordt thematisch en flex gewerkt. Dit wil zeggen dat er binnen elk thema ook aandacht is voor remediëren en differentiëren. Je leerkracht wordt op dat moment je coach.

Welke vakken en vakintegratie komt binnen de thema’s aan bod:

  • Nederlands
  • wiskunde
  • geschiedenis
  • aardrijkskunde
  • natuurwetenschappen
  • burgerschap
  • financiële geletterdheid
  • ICT&media

Specifieke vorming

Binnen de specifieke vorming wordt er ingezet op 2 domeinen:

1. MODELONTWIKKELING

Bij MODELONTWIKKELING leer je patronen opbouwen en tekenen. Je maakt een hele studie, zowel van de belijning, het model als de details van een kledingstuk.

Daarnaast zet je je eerste stappen in de wereld van verkoop en presentatie. Je leert werken met een grafisch programma om je kennis hiervan later toe te passen in je opdrachten.

Je onderzoekt welke afwerkingsmogelijkheden geschikt zijn om je werkstuk uit te voeren en je verdiept je in de materialen die je kan gebruiken.

Je ontdekt welke mogelijkheden een naaimachine heeft en je leert de kneepjes van het vak tijdens een productieproces.

Het resultaat? Een werkstuk om écht fier op te zijn!

En dat kan je tonen tijdens onze jaarlijkse modeshow.

Neem zeker ook een kijkje op onze instagrampagina avant.mode.

2. DIFFERENTIATIE

Heb je wat meer tijd nodig om de leerstof te verwerken? Lukt het niet meteen om de werking van een naaimachine onder de knie te krijgen?

Of ben je sneller klaar dan je klasgenoten? Wil je een extra werkstuk maken?

Wekelijks voorzien we 2 uurtjes waar we echt op maat van de leerling werken. We werken o.a aan zelfredzaamheid en probleemoplossend denken.

We remediëren en verdiepen zodat alle leerlingen hun leerproces in eigen handen kunnen nemen.