Maatschappij en welzijn / STW
Lessentabel | |||
---|---|---|---|
Basisvorming | Aantal lestijden | ||
3de jaar | 4de jaar STW (2021-2022) |
4de jaar (2022-2023) |
|
Levensbeschouwing | 2 | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 | 4 |
Frans | 2 | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 | 1 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 | 1 |
Wiskunde | 3 | 3 | 3 |
Natuurwetenschappen | 2 | 1 | |
Semestervak | 1 | 1 | |
Fysica | 1 | ||
Chemie | 1 | ||
Specifieke vorming | Aantal lestijden | ||
Biologie | 1 | 1 | 1 |
Gedragswetenschappen | 1 | 2 | |
Sociaal handelen | 5 | 5 | |
Gezintstechnieken | 3 | 3 | |
Verzorgingstechnieken | 2 | 2 | |
Toegepaste biologie | 2 | ||
Informatica | 1 | ||
Sociale wetenschappen | 3 | ||
Technische wetenschappen | 7 | ||
Totaal | 32 | 33 | 32 |
Basisvorming
In beide leerjaren van de studierichting wordt tijdens een semestervak (1 lesuur per week) ingezet op vakintegratie van een aantal sleutelcompetenties:
- 3de jaar:
- Burgerschap (identiteit – diversiteit – communicatie)
- ICT&media
- 4de jaar:
- Financiële geletterdheid
- STEM-integratie – computationeel denken – onderzoekscompetenties – zin voor initiatief
- De sleutelcompetentie burgerschap (democratie – participatie) wordt geïntegreerd in het vak geschiedenis.
- De sleutelcompetentie burgerschap (duurzaamheid) wordt geïntegreerd in het vak aardrijkskunde.