Biotechnieken / TW
Lessentabel | |||
---|---|---|---|
Basisvorming | Aantal lestijden | ||
3de jaar | 4de jaar TW (2022-2023) |
4de jaar (2022-2023) |
|
Levensbeschouwing | 2 | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 | 4 |
Frans | 2 | 2 | 2 |
Engels | 2 | 2 | 2 |
Geschiedenis | 1 | 1 | 1 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 | 1 |
Wiskunde | 3 | 5 | 3 |
Semestervak | 1 | 1 | |
Informatica | 1 | ||
Specifieke vorming | Aantal lestijden | ||
Toegepaste wiskunde | 1 | 1 | |
Biologie | 2 | 2 | |
Chemie | 2 | 1 | 2 |
Fysica | 2 | 1 | 2 |
Labo en productietechnieken | 5 | 5 | |
Toegepaste natuurwetenschappen | 2 | 2 | |
Toegepaste chemie | 3 | ||
Toegepaste chemie / labo | 3 | ||
Toegepaste fysica | 4 | ||
Toegepaste biologie | 1 | ||
Totaal | 32 | 33 | 32 |
Basisvorming
In beide leerjaren van de studierichting wordt tijdens een semestervak (1 lesuur per week) ingezet op vakintegratie van een aantal sleutelcompetenties:
- 3de jaar:
- Burgerschap (identiteit – diversiteit – communicatie)
- ICT&media
- 4de jaar:
- Financiële geletterdheid
- Cultuur (bewustzijn expressie)
- De sleutelcompetentie burgerschap (democratie – participatie) wordt geïntegreerd in het vak geschiedenis.
- De sleutelcompetentie burgerschap (duurzaamheid) wordt geïntegreerd in het vak aardrijkskunde.
- De sleutelcompetentie STEM-integratie, computationeel denken, onderzoekscompetenties en zin voor initiatief, wordt geïntegreerd in de wetenschappelijke vakken