Leerlingen St Godelieve in finale Samsung Innovation Challenge
Vier leerlingen van St Godelieve in Deurne hebben een applicatie bedacht die met behulp van digitale hulpkaart jongeren met leerproblemen beter kan begeleiden. “We hebben alle vier dyslexie”, zegt Katho van Baekel (15). “We weten dus uit ervaring waar er nood aan is.”
Binta Bulens (16), Luca Engels (16), Kato van Baekel (15) en Cynthia Terlingen (15) zitten in hun vierde jaar Creatie en Mode in St Godelieve in Deurne. Ze hebben een applicatie bedacht om leerlingen met een leerstoornis beter te begeleiden. Met hun project hebben ze de finale gehaald van de Samsung Innovation Challenge, een nationale wedstrijd in samenwerking met de universiteiten van Mons en Antwerpen. Met het project wil Samsung de digitalisering van het onderwijs ondersteunen.
“Er is echt nood aan een meer persoonlijke begeleiding voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie”, zegt Luca. “In de klas kunnen we al gebruikmaken van hulpkaarten, die we mogen gebruiken tijdens examens of toetsen, maar vaak zijn die te algemeen. Wij hebben digitale hulpkaarten bedacht, die gepersonaliseerd zijn voor elke leerling en zijn of haar specifieke noden.”
(bron: GVA.be)